Ajattelu, soveltaminen ja arviointi: Osaa järjestää kuvallisia määriä ja numeroita suuruusjärjestykseen. Osaa täydentää lukujonoja lukualueella 1-9. Osaa laskea esineitä ja asioita (yksi yhteen), kun niitä on 1-4 kappaletta. Osaa jatkaa lukujonoa, jos kuulee esim. 3, 4, 5, ___, ___

Lukujärjestelmä: Tuntee numerot lukualueella 1-9. Ei vielä osaa yhdistää lukuja lukumääriin välineiden avulla. Erottaa välineiden avulla pienemmän määrän suuremmasta.
Peruslaskutoimitukset: Osaa lisätä ja vähentää numeroilla 1-4, kun voi käyttää sormia tai kun käytössä on konkreettisia välineitä tai kuvia.
Geometria: Osaa lajitella kuvista ympyrät, neliöt ja kolmiot omiin ryhmiin.

Lukujärjestelmä

  • Harjoittelee sormien avulla lukumäärien hahmottamista sanoen samalla ääneen, kuinka monta niitä on.
  • Luettelee numeroita järjestyksessä lukualueella 1-9

Peruslaskutoimitukset

  • Kokeilee konkreettisesti tai kuvien avulla lisäämistä ja vähentämistä. 
  • Laskemisen harjoittelemisessa käyttää sormien lisäksi muita apuvälineitä
  • Sinulla on 2 palloa. Kuinka monta tarvitaan lisää, jotta sinulla olisi neljä?
  • Sinulla on neljä keksiä. Kuinka monta jää, kun syöt niistä kaksi?

Geometria

  • Ryhmittelee kuvia muodon perusteella väristä ja nimistä välittämättä. Kolmiot, neliöt, ympyrät
  • Lajittelee esineitä muodon mukaan: kuutiot, pallot, tetraedrit/pyramidit

Aika ja mittaaminen

  • Opettelee viikonpäivät järjestyksessä.
  • Opettelee kuukaudet järjestyksessä.

Ajattelu ja soveltaminen

  • Luettelee numeroita myös aloittaen jostain muusta kuin numerosta yksi.
  • Kokeilee luettelemista takaperin järjestyksessä.
  • Tekee vertailuja määrillä. Kaverilla on kaksi kirjaa enemmän kuin sinulla. Sinulla on kolme frisbeetä enemmän kuin kaverillasi.